2020 a fost un an extrem de greu pentru multe persoane. Pasionații de jocuri de societate și war games au fost nevoiți să întrerupă activitatea sau să o mute în online. Zis și făcut! Astfel, multe jocuri de societate s-au transformat în jocuri video.
Sunt de părere că pandemia a accelerat digitalizarea multor jocuri, care până în prezent erau prezente pe rafturile magazinelor de hobby din întreaga lume. Dat fiind contextul pandemic, jucătorii nu se mai pot întâlni față în față pentru a participa la evenimentele organizate de magazinul sau grupul local de board games.
Magic The Gathering este un joc de cărți creat de Richard Garfield. În anul 1993 este lansat pe piață de Wizards of the Coast (WOTC). Jocul de Magic reprezintă o luptă între doi vrăjitori care folosesc vrăji, artefacte și invocă creaturi mitice pentru a lupta alături de ei. Jucătorii încep jocul cu un total de viață egal cu 20, scopul jocului fiind de a reduce viața oponentului la 0. În anul 2002, Wizzards of the Coast a lansat jocul Magic The Gathering Online, fiind unul dintre primele jocuri trading card games care a primit o versiune digitală.
După treisprezece ani, Wizzards of the coast împreună cu Hasbro lansează Magic The Gathering – Arena of the Planeswalkers, un joc video cu o grafică mult mai bună decât cea a Mtg Online, care prezintă lupta dintre eroii universului MTG cu ajutorul unor noi eroi, creaturi și vrăji.
Jocul de cărți Magic The Gathering a evoluat anul trecut semnificativ, lansând la începutul anului 2020 jocul video Magic: The Gathering Arena, un digital collectable card game care le-a oferit fanilor o nouă metodă de a juca jocul atât de îndrăgit de ei și de a rămâne acasă pentru a se proteja.
Opiniile despre MTG Arena au fost împărțite, mulți jucători nefiind de acord cu trecerea în online a celui mai popular TCG (Trading Card Game).
Acest gen de jocuri video a explodat în anul 2014, când compania Blizzard a lansat Hearthstone, un CCG în care sunt prezentate personajele din universul Warcraft.
Acesta a apărut după ce Blizzard a oprit producția jocului de cărți World of Warcraft Trading Card Game, din cauza faptului că jocul nu era profitabil pentru companie, vânzările scăzând drastic de la an la an.
Probabil de asta se tem și jucătorii de Magic, și de aceea nu își doresc trecerea în digital a jocului. În primii ani, Hearthstone a avut un impact major în lumea jocurilor de cărți, influențând creatorii de jocuri să creeze din ce în ce mai multe digital collectable card games, printre care se enumeră Mythgard, Artifact, The Elder Scrolls:Legends, Faeria, Eternal, Fable Fortune, Magic: The Gathering Arena, Legends of Runeterra și multe altele.
Hearthstone se numără și în prezent printre cele mai vizionate jocuri când vine vorba de streaming și e-sports, însă jucătorii vechi sunt destul de nemulțumiți de evoluția jocului și a expansiunilor.
Streamerul și youtuberul Solem și-a arătat nemulțumirea în multe videoclipuri încărcate pe canalul său de Youtube, printre care se numără și videoclipul intitulat “Hearthstone is Not what it used to be..”, videoclip în care acesta prezintă problemele pe care jocul le are și mecanicile care au ruinat jocul de-a lungul anilor.
Faptul că multe abilități ale cărților au un efect aleatoriu, transformă strategia de care jucătorii au nevoie într-un joc în care norocul este cheia succesului.
Multe meciuri câștigate în e-sports au fost datorate norocului jucătorilor. În caz că aveau nevoie să curețe tabla de creaturi, primeau cu ajutorul unui efect o carte aleatorie care le rezolva problema. Astfel încât, teama ca cel mai popular joc de tipul TCG din lume să se transforme într-un joc de noroc a jucătorilor de Magic este justificată.
În dat de 17 februarie 2020, compania Wizards of the Coast a fost nevoită să organizeze Magic World Championship XXVI pe platforma MTG Arena, jucătorii calificându-se în cadrul fostelor campionate regionale care s-au desfășurat în 2019 sau în cadrul unor concursuri organizate pe platforma MTG Arena de către Wizards of the Coast.
Șaisprezece jucători profesioniști, obișnuiți până atunci să își aducă propriile pachete și playmat-uri la convenții și magazine locale de jocuri, au fost așezați în fața unui monitor și puți să joace unul împotriva celuilalt cu ajutorul unui mouse.
După campionatul din februarie, jucătorii au fost întrebați de ce nu se discută foarte mult despre MTG Arena e-sports. Jucătorul francez Ouilid Matthiesen a răspuns că majoritatea persoanelor asociază încă numele jocului cu versiunea sa fizică și că Arena nu a avut același impact asupra oamenilor precum Hearthstone.
Alți membrii ai comunității au afirmat faptul că Magic The Gathering Arena este un produs perfect. Ei spun că au încercat majoritatea digital CCG-urilor, însă experiența pe care Arena o oferă este extrem de asemănătoare cu cea pe care o oferă jocul în varianta sa fizică.
Numărul de vizualizări a turneelor de Magic The Gathering Arena este într-o continuă creștere, iar jocul de cărți pierde din popularitate în formatul său fizic.
Acum că jucătorii nu mai trebuie să cumpere produsele necesare pentru a face rost de cărțile dorite, având opțiunea de a le achiziționa cu jetoane pe care aceștia le primesc cu cât joacă mai mult jocul, construirea unui pachet pentru a pune în practică noile strategii este mult mai simplă.
Compania a observat un declin în vânzările de booster packs și booster boxes la nivel global. Declinul nu este semnificativ, însă acesta există și este un alt factor care îi poate îngrijora pe colecționarii și jucătorii care își doresc să joace Magic în format fizic.
În concluzie, anul 2020 a transformat statul la masă alături de prieteni, mersul până la magazinul local de jocuri și meciurile de Magic The Gathering, cât și alte boardgame-uri în amintiri frumoase pe care mulți fani vor să le retrăiască în 2021.