Proiectul centurii metropolitane a ajuns la faza de implementare. Primăria Cluj-Napoca a încheiat un acord de asociere cu primăriile Florești; Baciu; Apahida și Gilău și este pe cale de a finaliza o înțelegere cu Compania de Drumuri, pentru a iniția proiectul. 

În decembrie 2017, a fost inițiat protocolul de colaborare pentru a pune bazele centurii metropolitane. Primarul Emil Boc, alături de conducerile Apahidei, Florești, Gilău și reprezentanți ai Companiei de drumuri și Ministerului Transporturilor au semnat documentul. 

Acordul vizează parteneriatul pentru realizarea studiului de fezabilitate, a PUZ-ului și a documentației tehnice necesare, având în vedere primirea acordul de construcție a centurii metropolitane. În prezent, consilierii locali ale celor 5 primării vor decide încheierea acordului de asociere asupra parteneriatului.

Pentru finalizarea fazei de implementare, primăria Cluj-Napoca este în punctul de a încheia un parteneriat cu CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere). Ambele părți vor avea de îndeplinit obligații și responsabilități pentru a duce la capăt planul. 

CNAIR va avea în vedere: administrarea centurii; exproprieri; accesarea finanțărilor nerambursabile; întreținerea curentă și periodică. Primăria Cluj-Napoca se va ocupa de: derularea procedurilor de expropriere ulterioare obținerii CF aferent coridorului de expropriere; scoaterea din circuitul forestier a terenurilor; semnarea contractelor de supervizare; proiectare și execuție; monitorizarea și implementarea proiectului.

Conform avizelor CNAIR și Ministerului Transporturilor, faza I a centurii metropolitane se realizează astfel: sector cuprins între km. 14+747 (nod 5) și km. 38+418 (nod 18) unde se intersectează cu DN 1N (VOCE) în lungime de 23,67 kilometri și drumuri de legătură în lungime de 19,16 kilometri având ca rol asigurarea conectivității directe cu Spitalul Regional de Urgență și Spitalul Pediatric Monobloc, asigurarea conectivității cu varianta de ocolire Cluj Est (DN 1N VOCE) prin nodul 18 (Apahida/DN1N) ce prevede realizarea podului peste canalul Someș, soluție ce permite extinderea pistei Aeroportului Internațional Cluj.

Documentele municipalității precizează că acordul de partenieriat are valabilitate din momentul semnării și până la data la care contractul de finanțare al proiectului expiră. Tot acestea arată că Ministerul Transporturilor va finanța sectorizat două faze ale proiectului, sector cuprins între nodul 5 și 18 cu lungime de 23,7 km și drumuri de legătură în lungime de 19,16 km; punând la bătaie un buget de 998.547.953 euro.

Cum va schimba centura traficul din Cluj-Napoca și împrejurimile sale?

Vor exista șase benzi pe DN 1 între Florești și Cluj-Napoca, o bandă dedicată pentru SMURD și pompieri și patru benzi de circulație pe Bulevardul Muncii. Centura va avea 42 de kilometri, iar fiecare etapă va avea o durată de realizare de 4 ani. Prima etapă va avea o lungime de 23,67 kilometri și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri de drumuri de legătură.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here