Sursă fotografie: Aeroportul Cluj
Pasagerii unei curse spre Londra, care a pornit din Cluj-Napoca au fost puși să aștepte 40 de minute în frig și au fost jigniți de către angajații Aeroportului Internațional ,,Avram Iancu”, spune Mario Mocan, un lider informal al diasporei române, devenit cunoscut datorită protestelor anti-PSD din 10 august 2018, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Totul s-a întâmplat pe 11 februarie, când Mario a luat un zbor W63301 de pe Aeroportul Internațional din Cluj-Napoca, cu aterizare în Aeroportul Luton-Londra. Ora plecării zborului era 06:05.
„Bătaie de joc și umilință maximă pentru engleji”, a fost titlul postării acestuia. „Am stat și tot m-am gândit să fac sau să nu fac această postare. Dar, pentru că, exact ce am pățit eu, au pățit și câteva zeci de copii și mame cu bebeluși, mă simt nevoit să scriu ce aventură groaznică am avut azi!” a scris el.
Îmbarcarea a început la ora 05:15, iar Mario a urcat printre primii în autobuzul care făcea legătura de la poartă până la scara avionului.
„Autobuzul ne aștepta cu ușile larg dechise. În sinea mea eram bucuros că în sfârșit plecam fără întârziere, ceea ce este foarte rar, în sutele de zboruri pe care le-am făcut. Ce să vezi !? Bucuria a început să treacă rapid când, după 5/10/15/20/30/40 de minute, ușile autobuzului nu se mai închideau și, atât afară, cât și înăuntru (ușile erau larg deschise), erau -10 grade”, spune Mario.
Pasagerii erau înghețati ,,tun”, spune el. În acel moment, Mocan a coborât din autobuz pentru a îi întreba pe angajații aeroportului de ce șoferul nu este în cabină, dar și pentru a îi atenționa de faptul că ușile autobuzului erau deschise, în condițiile în care temperatura de afară era de -10 grade Celsius, iar înăuntru se aflau și copii și bebeluși.
„Auziți, aici nu aveți figuri de Anglia, aici este România. Sunteți în autobuz nu afară ! „– a fost răspunsul primit de Mocan de la angajata instituției.
După acest schimb de replici, alți pasageri au coborât din autobuz, tot pentru a cere explicații personalului. După alte minute de așteptare, șoferul autobuzului a ieșit din clădirea aeroportului, cu o cafea în mână, spunând: „Da’ ce plm de figuri au și ”engleji” ăștia… să stea la ei, să nu mai vină pe aici… doar nu sunt șofer personal…”, conform lui Mocan.
Autobuzul a ajuns, până la urmă, lângă aeronavă, în jurul orei 6 dimineată, moment în care pasagerii au aflat că trebuie să mai aștepte încă 30 de minute până la decolarea avionului: „Spre surprinderea noastră, aflăm că mai stăm încă aproximativ 30/40 minute în avion pentru că personalul morocănos a dus bagajele zborului nostru la altă aeronavă. Automat, trebuia descărcat de acolo, transportat la avionul nostru, încărcat și abia după să putem decola spre Luton-Londra…”
Personalul navigant al zborului i-a întâmpinat pe pasageri cu zeci de scuze, oferindu-le ceai sau cafea acestora: ,,Probabil pentru a ne dezmorți din frigul pe care l-am îndurat pe aeroportul “capitală europeană” Cluj-Napoca… Sper să nu deranjez pe nimeni că am îndrăznit să-mi spun părerea la ceea ce mi-a s-a întâmplat azi. Măcar aici, pe Facebook, să o pot face, că în altă parte nu am găsit unde să le pot face plângere !!!” completează Mario Mocan.
Postarea integrală:
https://www.facebook.com/mario.mocan.deo/posts/692809522636449
Postarea lui Mario a adunat peste 550 de comentarii, iar mai mulți oameni au relatat experiențe similare: „La fel am pățit și noi în decembrie 2022 cu zborul spre Barcelona de ora 6.20. Chiar ne-am întrebat unde e diferența între a avea Priority și a nu avea. Ca pe toți ne-au ținut vreo 20 de min în autobuz, cu ușile deschise, în frig…” a spus Michela.
Până acum, reprezentanții Aeroportului Internațional ,,Avram Iancu” din Cluj-Napoca nu au răspuns referitor la acest incident.
Sursa : Adevărul