GPentru ca oamenii să se asigure că vaccinul împotriva Coronavirusului este sigur, primăria municipiului Cluj-Napoca va demara propria campanie locală de vaccinare în care se vor implica vedetele. Emil Boc este de părere că persoanele care au o oarecare influență în comunitate pot aduce informația la urechile celorlați cetățeni.
O altfel de campanie
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, susține că pentru ca oamenii să își sporească încrederea și astfel numărul celor care vor să se vaccineze să fie mai mare este nevoie ca cineva să le ofere încredere. Consilierul local, Alexandra Oană vrea să implice vedetele din municipiu în campania locală de vaccinare, iar edilul susține acest proiect.
Emil Boc a explicat că la nivel local este important ca vaccinul să fie administrat la cât mai multe persoane, iar acest lucru se poate face prin persoanele influente în comunitate sau în care oamenii de rând au încredere.
Explicația lui Emil Boc pentru Digi24
„Eu cred că această pandemie poate fi învinsă prin știință și cu ajutorul conștiinței. De fapt, așa spunea și fondatorul școlii medicale clujene, Iuliu Hațeganu, că medicina este știință și conștiință. Și aici avem nevoie de știință, și anume de vaccin, dar avem nevoie și de conștiință. Or, conștiința înseamnă în acest caz încredere. Cum putem cultiva încrederea? Adresându-ne acelora care pot să inspire încredere la nivelul comunităților locale. Ce vrem să facem noi: să completăm campania națională de susținere a vaccinării cu o campanie locală, dar care nu se rezumă doar la vedete, la actori, la rectori, la aleși locali.
Trebuie să ne adresăm oamenilor din microuniversul lor, adică în cine are încredere omul de la bloc? Are încredere în președintele asociației de bloc, de exemplu, pentru că l-a ales să-i gospodărească banii. Are încredere, poate, în șoferul cu care merge dimineața în transportul în comun. Are încredere în profesorul care are grijă de copilul lui la școală sau e diriginte.
Adică vrem să coborâm acest nivel de discuție la firul ierbii, pentru a cultiva și mai mult încrederea în vaccin și, repet, dincolo de campania generală, care se focalizează pe persoane publice, nu este suficient, după părerea noastră, ci trebuie să coborâm în microuniversul unde cetățeanul trăiește cu adevărat și să găsim acele persoane în care el are încredere la acel nivel”.
Campanie nu doar de informare, ci și una de motivare și conștientizare
„În pandemie trebuie să vorbească oamenii de știință, iar ei ne spun clar: prin vaccin reușim să trecem de această pandemie mult mai ușor. Iar pentru asta avem nevoie de sprijinul și de implicarea ficăruia dintre noi. Deci, această campanie nu va fi doar una de informare, ci și de motivare, conștientizare și de implicare a oamenilor în procesul de vaccinare”, a arătat edilul.
Edilul a adăugat și faptul că atunci când este vorba de vaccinare, nu contează statutul social, iar toți ar trebui să fim tratați egali.
Propria campanie de vaccinare
Alexandra Oană a adăugat faptul că localurile, școlile, restaurantele, teatrele, se vor redeschide atunci când 70% din populație va fi imunizată. Statisticile arată un grad mare de reticență în rândul românilor în ceea ce privește administrarea vaccinului.
Consilierul local a propus o campanie de informare în care să fie implicate personalitățile publice locale care le oferă încredere clujenilor.