Compania Dante International, operatorul platformei eMAG, a fost sancționat de Consiliul Concurenței cu 32,28 de milioane de lei (aprox. 6,7 milioane euro), care a acuzat retailerul online de abuz de poziție dominantă pe piaţa serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace.

 

Astfel, Consiliul a impus pentru eMAG o serie de măsuri corective pentru a preveni apariția unor fapte precum acestea.

”Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învăţat de fiecare dată din ele şi ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluţii rapide în interesul clienţilor, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părţi implicate în platformă. Deşi izolate, aceste situaţii au generat îngrijorări ale autorităţii de concurenţă, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent şi echilibrat prin care toate părţile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerţ online, iar clientul să rămână prioritatea noastră. Chiar dacă am primit o sancţiune, luăm partea bună din aceasta experienţă: am învăţat cum să oferim un serviciu foarte bun în acelaşi timp şi clienţilor, şi partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli şi algoritmi îmbunătăţiţi permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienţii beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp şi bani, iar partenerii beneficiază de oportunităţi majore de dezvoltare, în România şi în ţările din jur,” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG, în răspuns la anunţul Consiliului Concurenţei.

În urma unei investigații declanșate în 2017, Consiliul Concurenței, deținător și administrator al eMAG Marketplace, a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada 2013-2019.

Compania a limitat ofertele partenerilor afiliați, asta conducând la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here