Investiții importante în zona Piața Mărăști și Expo Transilvania vor îmbunătăți imaginea cartierului Mărăști.
Regenerarea urbană continuă la Cluj prin amenajarea zonei Expo Transilvania, vizând acțiuni de amenajare și extindere a Parcului Aurel Vlaicu, amenajarea după conceptul Walkable City a străzilor adiacente și construirea unui parking. Similar cu acesta este și proiectul de revitalizare a zonei Piața Mărăști și a străzilor adiacente.
Ovidiu Cîmpeanu, directorul de Dezvoltare din Primăria Cluj-Napoca, a declarat că „Programele de investiții «Clujul Verde» și «Cluj-Napoca – Oraș pentru pietoni» continuă cu noi proiecte. Am lansat licitația pentru serviciile de proiectare pentru trei obiective importante în cartierul Mărăști: parc în zona Expo Transilvania, reamenajarea străzii Dâmboviței și a străzilor adiacente după modelul străzii Molnar Piuariu (walkable city) și construirea unui parking suprateran în zonă IRA. Proiectele sunt finanțate din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2021 – 2027 sau prin alte programe europene”.
În proiect vor fi incluse următoarele zone:
- Parcul Aurel Vlaicu
- Expo Transilvania
- strada Dâmboviței
- strada Ialomiței
- strada Tribunul Vlăduțiu
- Aleea Dâmboviței
Zonele din proiect vor beneficia de piste de biciclete, trotuare și dotări tip smart City (precum stații de încărcare a mașinilor/bicicletelor/trotinetelor electrice, bănci cu prize de încărcare USB, etc.). Pe lângă acestea, Parcul Aurel Vlaicu va beneficia și de facilitați sportive după standarde europene.
Conceptul “walkable city” se impune în mai multe cartiere din Cluj
Primăria Cluj-Napoca, după amenajarea primei străzi “smart” din Romania, strada Molnar Piuariu din cartierul Mărăști, continua demararea de ample proiecte bazate pe principii de “green city” și “walkable city”.Primăria își propune să dezvolte astfel de proiecte în toate cartierele orașului. Totodată, zona Piață 14 Iulie din Grigorescu va fi amenajata pe aceleași principii având ca interes perceperea orașului la nivel pietonal, al mobilității alternative și al transportului public.
Proiectul își propune să creeze condiții confortabile de mobilitate urbana pentru pietoni și cu atribuții peisagistice: trotuare late, fară obstacole, vegetație, mobilier stradal de calitate, piste pentru bicicliști și construirea unui parking.